A napokban két sértett tett feljelentést a Dombóvári Rendőrkapitányságon, mert ismeretlenek több millió forinttal rövidítették meg őket internetes bankolást követően.
Mindkét feljelentő egyazon pénzintézet ügyfele. Egy Dombóvárhoz közeli településen élő nő személyi kölcsönt igényelt néhány napja, majd az összeg számlára érkezéséről kapott egy üzenetet. A telefonján belépett a banki felületre, mert szeretett volna limitet módosítani. A művelet nem járt sikerrel, ezért a keresőbe beírta a valósnak gondolt banki címet. Ekkor a telefonjára kapott egy SMS-t egy regisztráció megerősítésére, amit be is írt az eredetinek vélt banki felületen. Megjelent egy forgó kör, de nem írta ki, hogy sikeres a művelet, ezért kilépett az alkalmazásból. Amikor a laptopján próbált belépni, sikerrel járt, de akkor már hiányzott a számláról 4 900 000 forint, amit egy ismeretlen férfi nevére utalt el valaki a tudta és beleegyezése nélkül. Nem kapott üzenetben az utalás megerősítéséhez szükséges kódot, sem értesítést az utalásról, írja a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság.
Hasonlóan járt egy dombóvári férfi is, aki a számítógépéről indított céges utalásokat követően kapott SMS-ben egy app telepítéséhez szükséges kódot. Mint elmondta, nem adta meg máshol a belépési adatait. Ennek ellenére néhány órával később üzenetben tudatta vele a pénzintézet, hogy zárolták a számláját egy gyanús – közel 2 millió forint összegű – utalás miatt. A férfi sem kapott üzenetet az utalás jóváhagyásához és a tranzakcióról sem.