Ki választhatja, milyen nyomtatványon, milyen határidővel? Kell-e arányosítani, hogyan áll át a pénztárgép, mi a teendő a már kiállított számlákkal, nyugtákkal?
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre. A NAV ugyanis közzétette honlapján az alanyi mentességgel kapcsolatos „Gyakran ismételt kérdéseket”, ami minden fontos információt tartalmaz: nemcsak a leggyakoribb tárgyköröket járja körül, hanem részletesen megválaszolja az egyedi kérdéseket is. Ha valaki mégsem találja a megoldást saját problémájára, felteheti kérdését közvetlenül, a NAV Infóvonalán, illetve e-mailben is.
Az alanyi adómentesség értékhatára január 1-jétől visszamenőleg 18 millió forintra emelkedett, választásáról még február 28-ig lehet nyilatkozni, legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA).
A már most alanyi mentes, több mint 830 ezer kisvállalkozónak nincs teendője. Az újonnan alakuló vállalkozásoknak is egyszerű dolguk van, mindössze egy kattintással választhatják megalakuláskor az alanyi mentességet.
A gyakorlati tudnivalókról szóló korábbi, részletes tájékoztató itt érhető el.