A kormányablakok tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezer ügyfelet fogadtak, idén januárban ez a szám többször is átlépte a 100 ezret.
Ahogy a kormanyhivatalok.hu-n olvasató, érezhetően nőtt az ügyfélforgalom a kormányablakokban. Ennek oka, hogy január 16-tól már nem lehet bejelentkezni a hagyományos Ügyfélkapuval az állami oldalakra. Ezentúl az Ügyfélkapu+ szolgáltatást kell igényelni, melyet akár otthon is megtehet pár perc alatt. A pontos folyamatról ebben a cikkünkben írtunk. Fontos, hogy január 14-től már nem kötelező hitelesítő alkalmazást használni, beállítható helyette az emailes kódküldés is. Ez akkor jó, ha nem tud a beállításnál két eszközt használni, vagy csak egyszerűbben kezeli postafiókját.
A Digitális Állampolgárság Programba történő regisztrációhoz abban az esetben kell befáradni személyesen egy kormányablakba, ha nem rendelkezik 2021. június 23-a után készített, aktivált eSzemélyivel.
Fontos, hogy január 15-e után is el tudja végezni az Ügyfélkapu+ igénylését. Az állami oldalakra viszont nem tud belépni, amíg csak hagyományos Ügyfélkapuval rendelkezik.
Kérik, hogy amennyiben a DÁP-ra szeretne regisztrálni, indulás előtt tájékozódjon az ügyintézés menetéről és töltse le az applikációt, hogy jelentősen csökkenjen várakozási idő.