Január 16-tól megszűnik az Ügyfélkapu, már csak Ügyfélkapu+-szal lehet bejelentkezni az állami oldalakra. Mutatjuk hogy tudja igényelni.
Az Ügyfélkapu évek óta jelen van a mindennapi életben. Ez a beléptetőrendszer szolgál arra, hogy ügyeinket intézni tudjuk az online térben is akár a magyarorszag.hu, az EESZT, az eSZJA vagy más állami (többnyire .gov.hu végződésű) oldalakon. Január 16-tól azonban már nem lesz elegendő csak a felhasználónév és a jelszó kombinációja a belépéshez.
Mivel a fiókokkal a rendszer jelenlegi állapotában könnyen visszaélhetnek, az Ügyfélkapu+ megoldást nyújthat a biztonságos, mégis egyszerű használathoz. Ezen felül a szeptemberben életbe lépett Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazás lehet segítségünkre.
Mutatjuk hogy tudja igényelni az Ügyfélkapu+-t!
Az új rendszer a kétlépcsős azonosításra épül. Ez a valóságban annyit jelent, hogy az adataink beírása után szükség van még egy kódra, hogy be tudjunk lépni egy felületre. Ez a kód egy azonosító alkalmazásban jelenik meg, amelyet telefonra kell letölteni. Ehhez a Google Authenticatort (Android/iOS) vagy a Microsoft Authenticatort (Android/iOS) ajánljuk. Ez a nulladik lépés, ennek megléte elengedhetetlen ahhoz, hogy megkaphassuk a hitelesítő kódot.
- Látogasson el az ugyfelkapu.gov.hu oldalra, válassza az „Ügyfélkapu” opciót és jelentkezzen be meglévő adataival.
- Miután az oldal betöltött, kattintston az Ügyfélkapu + igénylése lehetőségre majd lépjen tovább az Ügyfélkapu+ igénylésére.
- Ezután a képernyőn megjelenő QR-kódot kell a hitelesítő alkalmazással beolvasni.
- Ha ez megtörtént, a telefonos alkalmazásban megjelenik egy hat számból álló kód. Az Ügyfélkapu jelszó mellé ezt kell beírni.
- Nincs más hátra, mint a Tovább az Ügyfélkapu+, majd a Mentés gombra nyomni és kész is.
Fontos, hogy mentse el a törlőkódot, ugyanis ha valamilyen oknál fogva nem tud bejelentkezni a kétlépcsős azonosítással, ezzel a kóddal tudja megszüntetni az Ügyfélkapu+-t, hogy aztán újra regisztrálni tudjon. Ha ez nem történik meg, csak személyesen vagy videochaten tudja újra aktiválni a szolgáltatást.
Hogyan lehet DÁP-ot regisztrálni?
Ahhoz, hogy a Digitális Állampolgárság Programban részt vehessen, regisztrálnia kell. Ezt két módon lehet megtenni.
- Személyesen valamelyik Kormányablakban. Nem szükséges időpontot foglalni és nagyjából 20 perces vesz igénybe az igénylés
- eSzemélyivel online is. Ebben az esetben kizárólag 2021.06.23. után igényelt személyi igazolvánnyal lehet és az ahhoz tartozó PIN-kódra is szükség lesz. Ha az okmányhoz nem aktiválták az eSzemélyi szolgáltatást, azt csak kormányablakban lehet megtenni.
Ezek után lehet letölteni a DÁP mobilalkalmazást (Android/iOS) legalább Android 10 és iOS 16 operációs rendszert futtató okostelefonokra.
Ha elakad vagy kérdése adódik, az Ügyfélkapu+-szal itt, a DÁP-pal kapcsolatban pedig itt olvashat bővebben.