A nemzetgazdasági miniszter felhívta a fogyasztóvédelmi hatóság figyelmét a webáruházak és a futárcégek által nyújtott tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségek fokozott ellenőrzésére, annak érdekében, hogy megvédjék a fogyasztók jogait.
Az online kereskedelem területén egyre több panasz érkezik a késedelmes szállításokról, illetve a vásárlók elégtelen kiszolgálásáról. Sok esetben a csomagok heteken keresztül nem érkeznek meg a címzettekhez, miközben a futárcégek ügyfélszolgálata gyakran elérhetetlen vagy nem nyújt megfelelő segítséget a problémák megoldására.
A minisztérium közleményében hangsúlyozták, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság szigorúan vizsgálja a webáruházak és futárcégek tevékenységét, hogy biztosítsák a megfelelő szolgáltatási színvonalat és a fogyasztók jogainak érvényesülését.
Az online vásárlások biztonsága érdekében a hatóság rendszeres próbavásárlásokat végez, valamint a cégek honlapjait is átvizsgálja, hogy megfelelnek-e a jogszabályi követelményeknek. Az év első felében már mintegy háromszáz ilyen ellenőrzést hajtottak végre, amelyek során 78 százalékban szabálytalanságokat tártak fel, különösen a vásárlóknak nyújtott tájékoztatás hiányosságaiban.
A hatóság komoly bírságokat szab ki a szabályokat megsértő cégekre: az idei évben eddig összesen 70 millió forint értékben róttak ki fogyasztóvédelmi bírságokat.
A minisztérium célja, hogy a magyar családokat megvédje az online rendelésekkel kapcsolatos anyagi károktól, és biztosítsa, hogy a vásárlók jogai megfelelően érvényesüljenek az e-kereskedelmi platformokon.