A McDonald’s egyik vezetője szerint az üzletlánc nem tervezi a növényi alapú opciók bevezetését, miután a McPlant burger tesztje kudarcot vallott Amerikában.
Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke a Wall Street Journal június végi, globális élelmiszerfórumán Chicagóban elárulta, hogy a növényalapú húspótlóval készült hamburger nem nyerte el az emberek tetszését. Az ottani fogyasztók nem a McPlant hamburgert vagy más növényi alapú fehérjéket keresve mennek a McDonald’s-ba.
A növényi alapú termékek egyelőre lekerültek az étlapról, de Erlinger nem zárta ki, hogy a saláták a jövőben visszatérhetnek a vásárlói igények függvényében.
„A tapasztalataink azt mutatják, hogy a fogyasztók nem ezt keresik a McDonald’s-tól. Ehelyett a sült krumplit, 5 dolláros étkezési ajánlatokat és meleg, friss szendvicseket keresnek” – tette hozzá az elnök.
Június 25-én a McDonald’s hivatalosan is elindította az 5 dolláros csomagot, amelyik várhatóan négy hétig lesz majd elérhető. Az ajánlat egy McChicken vagy egy McDouble, egy kis sült krumpli és egy kis ital, valamint egy négyszemélyes McNugget étel választását tartalmazza.
Az étteremlánc célja, hogy visszaszerezze a megemelkedett inflációval küzdő fogyasztókat. 2024 hátralévő részében minden pénteken ingyenes sült krumplit is kínálnak, amennyiben a vásárlók legalább 1 dollárt költenek a mobilalkalmazás segítségével.
Más éttermi óriások, köztük a Wendy’s, a Burger King és a Starbucks is elindították a saját promóciós ajánlataikat, hogy visszahódítsák a fogyasztókat. Eközben a McDonald’s közölte, hogy a csirkehúsra kíván összpontosítani, mivel a fehérjefogyasztás generálja a keresletet. „Ma több csirkét adunk el, mint marhahúst” – mondta Erlinger, aki 30 évesen egy chicagói McDonald’s-ben dolgozott menedzserként.
Forrás: NAK