A generációk kutatásával húsz éve, szülői, pedagógusi, vezetői, céges workshopokkal és tréningekkel öt éve foglalkozó Steigervald Krisztián a Magyar Vállalkozói Szalon Egyesület vendége volt. Az egyre népszerűbb bonyhádi származású szakembert teltház fogadta a Hotel Merops rendezvénytermében.
Szerdán, az esti órákban tartott előadást – ezzel megnyitva a Vállalkozói Szalon huszonhatodik évadát – Steigervald Krisztián, aki a múlt évezred legvégén, 1999-ben szerezte meg a közgazdászdiplomáját. Huszonöt évnyi „vidéki” lét után költözött Budapestre, ahol egy nemzetközi piackutató cégnél dolgozott több pozícióban is. Ez idő alatt kezdte meg a pszichológiai tanulmányait. A generációk kutatása húsz éve áll az érdeklődése fókuszában.
Illés Tamás egyesületi elnök üdvözölte az előadót, és megköszönte a nagy számú érdeklődő jelenlétét, valamint invitálta a társadalmi témákra fogékony szekszárdiakat a szalon következő rendezvényeire is.
A szakember, Steigervald Krisztián, aki immár „kétkönyves” szerző is, előadásokat tart arról, hogy milyen történelmi, technológiai és kulturális események hatására változtunk meg az utóbbi csaknem száz évben. Azt elemzi, hogyan hatottak az egyes korszakok a gondolkodásunkra és a világlátásunkra, miért alakultak ki ebből a különböző (veterán-, baby boomer, X, Y, Z és alfa-) generációk, melyiknek milyen jellegzetességei vannak, miképpen viszonyulnak egymáshoz, és hogyan érthetnék meg egymást ezeknek a tagjai a jobb együttműködés érdekében, és persze egy sikeresebb, boldogabb élet reményében.
A Generációk harca című könyvének legfontosabb célja, hogy letisztítsa a generációkról az igaztalan sztereotípiákat, és feltárja az értékeiket. Így mindenki felismerheti a saját generációs korlátait, és a nemzedékek között dúló csatározások helyett képesek leszünk magunkat kívülről szemlélni, másokat megérteni, vagy akár nevetni is azokon a szituációkon, amikor csupán a generációnk beszélt belőlünk.
A második kötet, a Generációk harca a figyelemért című, érzékeny témákat is érintő könyve személyes példák és kutatások alapján, kommunikációs, pszichológiai, mentálhigiénés, valamint pedagógiai szempontokat egyaránt figyelembe véve vizsgálja a generációk tartalomfogyasztását, értékrendjét és emberi kapcsolatait a szerzőtől már megszokott közvetlen, érthető stílusban, számos „aha!-élménnyel” szolgálva az olvasónak.
Élményből és információból nem volt hiány a szerdai szalonesten. Az élvezetes előadáson gyakran változott a hangulat, a szuggesztív előadói stílus a nevetéstől a döbbenetig irányította az érdeklődő közönséget.
A Steigervald könyveihez ajánlót író Orvos-Tóth Noémi szavai beigazolódtak: az egyre ismertebb kutató és tanácsadó a tőle megszokott könnyedséggel és magabiztossággal kalauzolta a hallgatóságát a különböző generációk világában, bemutatva a meghatározó élményeiket, és az azokból fakadó jellegzetes működésmódjukat. Jó néhány előítélet semmivé foszlott az előadáson, és a résztvevők valószínűleg pontosabban és mélyebben értették az est végén az előttük járókat és az utánuk haladókat egyaránt, miközben önmagukra is jócskán rácsodálkozhattak.