Az Ipsos Global Education Monitor azt vizsgálta, mennyire elégedettek országonként az oktatással az emberek. Azt is megkérdezték, hogy kiszorítanák-e a tantermekből a mesterséges intelligenciát.
A felmérésből kiderült, hogy 29 országban inkább rossznak mondják az oktatási rendszert a lakosok, azonban jelentős eltérés mutatkozik abban, hogy az emberek szerint hogyan működik az ország oktatási rendszere.
Az economx.hu írásából az is kiderül, hogy míg Szingapúrban és Írországban a leginkább elégedettek az oktatással, addig Magyarországon a legkevésbé: a megkérdezettek kétharmada szerint rossz a rendszer.
A felmérés főbb megállapításai között szerepel, hogy
- a 29 vizsgált országot összevetve a megkérdezettek 33 százaléka, azaz háromból egy ítéli jónak az oktatás színvonalát, 36 százalékuk pedig elégedetlen vele,
- az iskolás korú gyermekek szülei azonban nagyobb valószínűséggel vannak pozitív véleménnyel.
- 45 százalékuk nem ajánlaná a tanári pályát,
- továbbá a 29-ből 28 országban gondolják fontosnak a diplomaszerzést.
A válaszadók körülbelül egyharmada gondolja úgy, hogy a mesterséges intelligencia pozitív hatással lesz az oktatásra, és főként a nyugati országokban (USA, Kanada, Franciaország) vélik ennek az ellenkezőjét.
Összesítésben nincsenek nagy különbségek az országok és a régiók között. Szingapúrban, a legpozitívabb országban négyből hárman gondolják jónak az oktatási rendszert, ebből 27 százalékuk kiválónak. A második helyen Írország áll, ahol a lakosság 63 százaléka elégedett az oktatással, Ausztriában pedig 57 százalékuk gondolja így.
Az összes ország közül nálunk gondolják azt a legtöbben, hogy a politikai-ideológiai elfogultság jelenti az egyik legnagyobb kihívást az oktatási rendszerben. Magyarország után Peruban (10 százalék), Chilében (11 százalék), és Argentínában (15 százalék) tartják a legkevesebben jónak az oktatást. Bár a többi latin-amerikai országban magasabb az elégedettségi szint, nagyobb valószínűséggel jellemzik a rendszert rossznak, mint jónak.
Argentínában és Magyarországon négyből hárman mondják, hogy a tanárokat nem fizetik megfelelően.
Az Ipsos felmérése arra is rámutat, hogy az emberek úgy gondolják, a technológia az osztályteremben – például a mesterséges intelligencia – inkább pozitív, mint negatív hatással lesz az oktatásra. Indonéziában a legmagasabb a támogatottsága a mesterséges intelligenciának (54 százalék), de pozitívan vélekednek róla a latin-amerikai térségben is. Kanadában, az Amerikai Egyesült Államokban és Franciaországban nagyobb valószínűséggel gondolják úgy, hogy a technológia rossz hatással lesz az oktatás színvonalára. Ugyanezekben az országokban nagyobb valószínűséggel vélik azt is, hogy a mesterséges intelligenciát be kellene tiltani az iskolákban.