A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke Rigó Csaba Balázs és Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő pénteken áttekintette az online árfigyelő rendszer eddigi tapasztalatait.
Megállapították, hogy az Árfigyelő népszerűsége töretlen, működtetése egyértelműen versenyélénkítő, a kereskedelmi láncok között öldöklő napi árversenyt generál, mely a kötelező kormányzati akciókkal együtt jelentősen hozzájárul az infláció fokozatos csökkentéséhez.
Új, bevásárlólista funkció segíti a vásárlást az online árfigyelőn, amelynek hatékonyságát bizonyítja, hogy indulása óta 62 termékkategóriából 52-ben átlagosan 7 százalékkal csökkentek az átlagárak – közölte Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő szombati online videójában.
A kormányszóvivő felidézte: július elsejétől elérhető az online árfigyelő, amelynek segítségével össze tudjuk hasonlítani 62 termékkategória árait.
Az új, bevásárlólista funkció segítségével az általunk keresett termékeket berakhatjuk egy kosárba, és azok árait napról napra össze tudjuk hasonlítani, ennek alapján ott vásárolhatunk, ahol a legalacsonyabbak az árak – tette hozzá a Facebook-oldalán Szentkirályi Alexandra.
Kiemelte, a platform indulása óta a tojás átlagára csaknem 30 százalékkal, a spagettié több mint 22 százalékkal, a lisztek és a zöldség átlagára pedig 16 százalékot meghaladó mértékben csökkent.
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke a bevásárlólista funkció használatát bemutatva azt mondta, hogy ez rendkívül egyszerű: a felhasználó a terméket bevásárlólistára teheti, akár többet is. A végén a rendszer összegzi boltonként, és a végösszegeket is megmutatja.
Az online Árfigyelő rendszerbe adatokat szolgáltató kiskereskedők egy része nem egységes, hanem boltonként eltérő árazást alkalmaz. Rigó Csaba Balázs azt mondta: van olyan boltlánc, amelyik csak egy-két üzletében csökkenti egyes élelmiszereknek az árát, hogy Árfigyelő rendszerben a legolcsóbb legyen. Felhívta a figyelmet arra, hogy az Árfigyelőt létrehozó munkacsoport dolgozik azon, hogy ez a gyakorlat semmilyen módon ne vezethesse félre, ne tévessze meg a fogyasztókat.