Veszélyes dolog otthon szerelni a villanybicikliket, ezért új szabályt vezettek be az Amerikai Egyesült Államokban.
A szabad szervizelés joga a világ legtöbb országában fontos eleme a fogyasztói jogosítványoknak. Ennek segítségével kerülhető el, hogy a gyártók szakszervizekbe kényszerítsék a fogyasztókat, és monopóliumukat kihasználva jól megkopasszák őket a szervizköltségekkel – fogalmaz a totalcar.hu.
Az elektromos biciklik szervizelése azonban kikerülhet a szabad szervizelés joga alól – írta az Electrek. Az említett kerékpárok esetében nem az alaprendszerekkel (a fékkel, a váltóval, a kerekekkel) van a gond, hanem az elektromos rendszerrel, és elsősorban a lítium-ionos akkumulátorral. Ennek a javítása szakképzettséget és tapasztalatot igényel. Ez az, amiért a villanybringák gyártói a bicajosokat képviselő People for Bikes civil szervezettel egyetértésben arra kérik az amerikai törvényhozókat, hogy a villanybicikliket vegyék ki azok közül a termékek közül, amelyek esetén érvényesíthető a szabad szervizelés joga.
Az elektromos kerékpárokat New York városában nagyon sokan használják. Közülük sokan futárok, akik számtalan kilométert tesznek a járművükbe. Ez meglátszik a bringáik akkumulátorának az állapotán is. Akadtak köztük, akik maguk kezdték bütykölni az akksikat, hogy meghosszabbítsák az élettartamukat, ám ez akkumulátortüzekhez vezetett. Erről az oldalról érthető az óvatosság. Ugyanakkor az is igaz, hogy a szervizelés monopóliuma felhajtja az árakat. Ezért sokan az akkumulátor cseréje mellett dönthetnek, ami még többe kerül, vagy még azelőtt lecserélhetik a bringájukat, mielőtt azt a jármű elhasználódása indokolná.
A szempontok mérlegelése után a People For Bikes arra lyukadt ki, hogy a biztonság megéri az árkülönbséget. A civil szervezet nemrégiben levélben kérte New York állam kormányzóját, Kathy Hochult, hogy az villanykerékpárokat vegye ki a szabad szervizelést szabályzó készülő törvényből. A jogszabályt végül ebben a szellemben módosították, mielőtt az a kormányzó elé került volna aláírásra.