Mindössze egyetlen hét kellett ahhoz, hogy elérje a 25 milliót az összes letöltések száma a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő oldalon.
Már dolgoznak a fejlesztők a módosításokon, amelyekhez a fogyasztók javaslatait és észrevételeit is felhasználják. A terveik szerint lesz elmenthető bevásárlólista, kalkulátor, illetve fejlesztik a mobiltelefonokon történő megjelenítést és az árfigyelő térképes funkcióját is.
Jelenleg hat kiskereskedelmi lánc 1200 boltjában több mint 60 termékcsoport árai találhatók meg az oldalon elérhető árfigyelő rendszerben. A GVH által működtetett honlap indulását követő első hét azt bizonyítja, hogy a magyar emberek kiemelkedő mértékben érdeklődnek az oldal iránt, és használják is az árfigyelőt, írták a közleményükben. Hangsúlyozzák azt is, hogy az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, ezáltal időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során.
A cégek naponta frissítik az adataikat, és láthatóan reagálnak is egymásra. Már az első napokban több termékcsoportban (például a tojás, a kenyér és a sertéshús esetében) árcsökkentéseket, illetve különböző akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint 100 termékének a fogyasztói árát.
Az első hét tapasztalatai azt támasztják alá, hogy az árfigyelő nemcsak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához is, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez.