A Nemzeti Adó- és Vámhivatal csütörtökön megküldött közleménye szerint egyszerűsödik hamarosan a képviseleti jogok kezelése, ugyanis január 28-án új adatlapot vezetnek be az állandó meghatalmazások bejelentésére, UJEGYKE néven.
A tájékoztatóban kitérnek rá, az ügyfelek többségüknek nincs külön teendője a változás kapcsán, ugyanis a NAV automatikusan átforgatja a már meglévő jogokat az új nyilvántartási rendszerbe, mindemellett pedig külön figyelemfelhívó levelet kaptak az elmúlt napokban azok, akiknek érdemes felülvizsgálni a jogaikat.
Mint írják, az átállás érdekében az eBEV-portálon január 23-án 12 órától nem lehet új képviseleti bejelentést tenni, vagy a meglévőt módosítani. A már bejelentett állandó meghatalmazásokat legkésőbb január 27-én 12 óráig lehet lezárni és jóváhagyni.
Közlik, hogy az UJEGYKE az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK) január 27-én 15 órától, az ONYA-ban pedig január 30-án 8 órától válik elérhetővé. 2023. január 30-ától az állandó meghatalmazásokat online már nem az eBEV-portálon, hanem az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) lehet bejelenteni.
Az új rendszer bevezetésével egyszerűsödik az ügyintézés, nem kell külön-külön jelölni például az iratbetekintésre, lekérdezésre, adatszolgáltatásra vonatkozó jogot, sőt a NAV telefonos ügyintéző rendszerének használatára sem kell külön jogosultságot megadni, mert az az adott ügycsoportban automatikusan jár a képviselőnek.
Kitérnek rá, hogy az új jogosultságokat minden meghatalmazónak és meghatalmazottnak fontos felülvizsgálni, mivel a bejelentett állandó meghatalmazások alapvetően befolyásolják, hogy az ügyfél adott ügyében kivel tart kapcsolatot a NAV.
A változásról bővebb információ elérhető a NAV honlapján.