A közszféra állásportálján 165 óvodapedagógus-állást hirdetnek országszerte. Óvodapedagógusokat, óvoda- és tagóvodavezetőket, óvodai segítőket keresnek.
Pest vármegyében 30 ilyen állás betöltetlen az oldal szerint, míg Borsod-Abaúj-Zemplénben 14 főt keresnek, Somogyban 10, Győr-Moson-Sopronban 12, Baranyában 7 szabad pozícióra lehet jelentkezni, addig Tolna Vármegyében mindösszesen 3 ilyen állást hirdetnek a január 16-ai keresés szerint, méghozzá Iregszemcsén, Gyönkön és Madocsán.
Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény rendelkezései az irányadók. A pályázati feltételek között általában főiskolai szintű óvodapedagógus-végzettség, magyar állampolgárság, cselekvőképesség és büntetlen előélet szerepel.
A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara hivatalos oldalán megtalálható tájékoztató dokumentum szerint az óvodapedagógustól elvárás, hogy a gyerekekkel való bánásmódja szeretetteljes legyen, érzelmi biztonságot nyújtson a gyermekeknek, segítse, ösztönözze őket minden területen. Vegye figyelembe a gyermek fejlettségét, családi hátterét, tehetségét, fejlődési ütemét, kövesse nyomon a gyermekek fejlődését. Ismerje és tudja alkalmazni a gyermek nyomon követéséhez szükséges mérőeszközöket. Alakítson ki jó kapcsolatokat a szülőkkel, az óvodai kollektívával, tájékoztassa a szülőket a gyermek fejlődéséről, és szükség esetén adjon tanácsot nekik a gyermekük fejlesztésével kapcsolatosan.
A hírportálunknak név nélkül nyilatkozó, pályaelhagyó szekszárdi óvodapedagógus a kérésünkre elmondta, hogy nagyon sokáig a hivatástudat tartotta abban az intézményben, ahol évekig dolgozott, az alapvető gyermekszeretet motiválta és biztatta őt a folytatásra, és mindig arra törekedett, hogy olyan példát mutasson a rábízott ovisokra, amelyikkel a mindennapi életükben is boldogulnak, és amelyik szilárd erkölcsi alapokra helyezte az induló életüket. Azt is megtudtuk tőle, hogy a törekvései között szerepelt a gyerekek óvodában eltöltött idejének a tartalommal való megtöltése, illetve szerette volna megkönnyíteni a gyerekek életét olyan gyakorlatokkal és foglalkozásokkal, amelyek felkészítették őket a való életre.
A negatívumok között kiemelte az általános eszközhiányt, de a nehézkes intézkedés is ezen a listán szerepelt nála. Fájó pont volt számára, hogy a saját döntéseinek a meghozatalában korlátozottnak érezte magát, gyakran kellett várnia a vezetője álláspontjára, aki pedig – az elmondása szerint – az ő felettesének a véleményét kellett, hogy kikérje egy döntése meghozatala előtt. A fizetésével kapcsolatban elmondta, hogy nem érte el a havi 300.000 forintot, és szülőként, édesanyaként alapvetően ezért döntött a váltás mellett.
Most már nem a szakmájában dolgozik, kevesebb „ráfordítással” jóval több pénzt keres, de elképzelhetőnek tartja, hogy ha javulnak a feltételek, és a bérrendezés is lehetővé teszi, akkor visszatér a pályára.